Am intrat în sala de cinema incredibil de nerăbdătoare. De câțiva ani mi-e așa o poftă de musicaluri care să-mi bucure sufletul, să mă facă să fredonez și să dansez pe scaunul cinematografului, încât efectiv am devorat The Greatest Showman. Asta și pentru că este foarte bun. N-am zis perfect, dar e foarte aproape oricum.

A trecut mai bine de un an de când am văzut La La Land, care rămâne unul dintre preferate, însă care pentru mine e surclasat de The Greatest Showman. Pentru că cel din urmă e mai logic în ce privește povestea, pentru că nu e doar despre iubire sau muzică, pentru că nu pot să fac un top al momentelor preferate.

Am uitat inițial că The Greatest Showman este, în fapt, o biografie. Pe cât de plină de opinii negative din partea criticilor, pe atât de iubită de public, adaptarea în pași de dans și pe note muzicale a vieții lui P.T. Barnum merită văzută și revăzută. Am plecat de la cinema gândindu-mă de ce Angela a văzut filmul ăsta de 3 ori. Pentru că fiecare vizionare pune o amprentă și mai puternică atât asupra poveștii, cât mai ales a spectacolului – un spectacol cap-coadă, de doar o oră și 45 de minute, prea puțin după umila mea părere.

Nu știam povestea lui Barnum, acest fiu de croitor care a suferit toată viața lui, în principal din cauza statutului social, în anii 1800. Exact, pelicula nu doar că este un musical deosebit, dar este și un film de epocă savuros. Mi-a plăcut enorm montajul cu primii ani de viață ai lui Barnum, alături de tatăl lui, urmat apoi de cel în care începe o nouă viață alături de persoana iubită. Adică n-avea cum să nu-mi placă. Foarte romantic, dulce, chiar inocent. Și evident coregrafia care este mi-nu-na-tă. Și ca să nu mă repet, vreau să consemnez aici faptul că toate coregrafiile sunt foarte bune și că toată coloana sonoră e de pus pe repeat (ceea ce nu s-a întâmplat cu La La Land, care are doar vreo 2-3 momente ce mi-au rămas în minte).

Aș pune poze și clipuri și gif-uri și tot ce se poate ca să vă arăt exact la ce mă refer, dar unde ar mai fi magia în asta? Nu, nu. Magia filmului The Greatest Showman e de simțit și văzut la cinema, fără doar și poate. Nu vă privați de acestă șansă. Măcar un film de ăsta să avem în fiecare an și eu aș fi mulțumită. Unul, atât, vă rog.

P.T. Barnum începe, așadar, să simtă că nu a oferit și nu oferă ce a promis noii lui familii – soției și celor 2 fetițe. Și printre multe încercări, acesta deschide lumea divertismentului prin producția unui circ ce avea să devină fenomen. Domnul a adunat cei mai neobișnuiți oameni (Lettie Lutz – The Bearded Lady, Tom Thumb – cu doar 127 cm înălțime, ș.a.m.d.), oameni de altfel talentați care s-au reinventat și au devenit atracțiile unui spectacol plin de culoare.

Menționez că, în sfârșit, mi-a plăcut și mie Michelle Williams. Actriță care anul trecut a fost nominalizată la Oscar pentru rolul din Manchester By The Sea (2016), film de altfel monoton – nu prost – dar în care Williams apare undeva în jur de 5 minute ceea ce reprezintă o scenă faină și cam aia e. Nu mă face s-o țin minte pe actriță. În fine, nu e vorba de rolul ăla acum, ci de cel al lui Charity Barnum — este pur și simplu o finețe de la început și până la sfârșit și este o bucurie s-o privești. Povestea de dragoste dintre Charity și P.T. este tare, tare frumoasă, cumva specifică anilor 1800, cu acel aer al unui timp apus. Și mai este și povestea de dragoste dintre Phillip Carlyle (Zac Efron) și Anne Wheeler (Zendaya). Dacă la soții Barnum obstacolele sociale și împotrivirea familiei ei au fost depășite cu brio, la Phillip și Anne avem aceleași opintiri date de societate, dar cumva și cele date de propria lor persoană (scena de la teatru, urmată de duetul celor 2… o să-nțelegeți când o să vedeți) 🙂

O să am coloana sonoră pe repeat și bucuria dată de vizionarea acestui film pentru o lungă perioadă de timp. Chiar e ceva ce, zic eu, n-ar trebui ratat. Se fac rar și cel mai important: nu toate se fac cu atâta suflet cu cât se simte și se vede că s-a pus în acest film. N-am destule cuvinte, așa că o să închei aici. The Greatest Showman a fost dorința lui Hugh Jackman. I-a luat 8 ani să-l aducă pe marile ecrane. Aș fi așteptat încă pe-atât.

Vizionare trailer:

The Greatest Showman este în cinematografe, distribuit de OdeonFilm.

Similar Posts